ROLLS-ROYCE ONTHULT INVLOED VAN EERSTE GOODWOOD GHOST OP HET MERK

Goodwood, 6 augustus

  • Tweede aflevering uit vierluik over de Goodwood Ghost
  • Nieuwe inzichten over de invloed van de eerste Goodwood Ghost op het merk
  • Nieuwe podcast over super-luxury intelligence

Voorafgaand aan de ontwikkeling van de eerste Goodwood Ghost, in 2009, heeft Rolls-Royce een grote hoeveelheid tijd besteed aan het in kaart brengen van de wensen en de behoeften van een nieuwe groep klanten. Een van de factoren die deze mannen en vrouwen met elkaar verbindt, is een grote waardering voor het compromisloze nastreven van perfectie door Rolls-Royce – verpakt in een handzamere en minder ostentatieve entree tot het merk.

Deze inzichten hebben geresulteerd in de creatie van een voertuig met bescheiden afmetingen, ingetogen vormgeving en eenvoud als basisprincipe. Het nieuwe model heeft de meest hooggespannen verwachtingen van Rolls-Royce overtroffen. De eerste Goodwood Ghost is uitgegroeid tot het bestverkochte model uit de 116-jarige historie van het merk.

Het succes van de Ghost heeft de specialisten van Rolls-Royce in staat gesteld om een nieuwe doelgroep beter te leren kennen. Van de wijze waarop zij hun voertuig samenstellen en gebruiken tot hun perceptie van het merk Rolls-Royce in bredere zin. Samen vormen deze inzichten de basis voor de vormgeving en de ontwikkeling van de nieuwe Ghost.

De luxespecialisten van Rolls-Royce presenteren hun inzichten in een reeks korte animatiefilms. Het vierluik geeft een bijzonder inkijkje in een bijzondere groep mensen. In het nieuwste, tweede deel uit de serie gaat Rolls-Royce dieper in op de grondbeginselen van de vooruitstrevende nieuwe Ghost, voorafgaand aan de officiële onthulling in het najaar van 2020.

Lees tip:  DE NIEUWE ROLLS-ROYCE GHOST

In deze aflevering vertelt Stephen Finch, Product Manager bij Rolls-Royce, hoe de veranderende wereld tot uiting komt in de nieuwe Ghost. “Door het succes van de eerste Goodwood Ghost heeft Rolls-Royce veel over zichzelf geleerd. Het heeft ons bewust gemaakt van een groep mensen die hun auto’s op een volstrekt andere wijze samenstelt en benut dan wij gewend waren. De nieuwe Ghost is volledig toegesneden op hun eisen en wensen. Leren van onze klanten is een doorlopend proces. We kijken dan ook met plezier vooruit naar de nieuwe inzichten die de exceptionele nieuwe Ghost ons voor de toekomst geeft.”

Met de keuze voor geanimeerde illustraties kiest Rolls-Royce voor een geliefd en esthetisch aantrekkelijk medium om haar inzichten met de wereld te delen. De tekeningen, van de hand van de beroemde illustrator Charlie Davis, zijn geanimeerd met behulp van de nieuwste modelleertechnieken. Het beeldschone eindresultaat is een treffend eerbetoon aan de nieuwe Ghost.

Aanvullend op de animatiereeks brengt het merk een vijftal podcasts uit. Deze podcasts wijden verder uit over de inzichten en de technische ontwikkelingen die tot uiting komen in de nieuwe Ghost. De podcasts staan onder leiding van Johanna Agerman Ross, Curator of Twentieth Century and Contemporary Furniture and Product Design van het Victoria & Albert Museum in London. De podcasts zijn beschikbaar via Apple, Google, Spotify en Deezer.



Author: Ilonka

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.