‘POST OPULENCE’: ROLLS-ROYCE ONTHULT EERSTE CONSUMENTENINZICHTEN VOOR NEW GHOST

29 juli 2020, Goodwood

  • Eerste van vier animatiefilms live. Film geeft inzicht in de gedachten achter de nieuwe Ghost 
  • ‘Post Opulence’ geïdentificeerd als opkomende designstroming, gekenmerkt door minimalisme en eenvoud 
  • Podcastserie die de ontwerp- en engineeringfilosofie van de nieuwe Ghost duidt, nu beschikbaar

Meer dan zes jaar geleden kwam een team van specialisten met kennis van luxeproducten, ontwerpers, ingenieurs en ambachtslieden bij elkaar voor de ontwikkeling van de nieuwe Rolls-Royce Ghost. Net als bij de eerste Goodwood Ghost, gelanceerd in 2009, was dat de eerste stap van een bijna obsessieve samenwerking om ervoor te zorgen dat New Ghost zijn eigen plaats zou innemen in het Rolls-Royce-portfolio en een unieke set klantwaarden zou vertegenwoordigen.

Sinds de introductie van Ghost, de meest succesvolle Rolls-Royce in de geschiedenis van het merk, heeft het team dankzij nauw contact met zijn klanten, toegang gekregen tot een grote hoeveelheid informatie. Uit de gesprekken met de Ghost-klanten bleken uiteenlopende interesses, meningen en veranderende smaakpatronen, vooral als het gaat om de manier waarop zij luxe interpreteren en waarderen. Door dit initiële onderzoek kon het team een product creëren dat specifiek gericht was op de eisen van deze opmerkelijke mannen en vrouwen. Deze inzichten vormden de basis voor de ontwerpers, ingenieurs en ambachtslieden van Rolls-Royce in de ontwikkelingsfase van de zeer vooruitstrevende New Ghost.

In een korte film deelt Rolls-Royce enkele van deze inzichten, die voortkomend uit die onderzoeken. Zo worden de achterliggende gedachten van de zeer vooruitstrevende New Ghost uitgelegd, voorafgaand aan de officiële onthulling in de herfst van dit jaar.

Lees tip:  ROLLS-ROYCE ONTHULT INVLOED VAN EERSTE GOODWOOD GHOST OP HET MERK

De serie begint met Rolls-Royce-ontwerper Henry Cloke, die een opkomende designtaal identificeerde die wordt gedefinieerd door puurheid en minimalisme, intern ‘Post Opulence’ genoemd. Cloke: “We ontdekten dat Ghost-klanten op zoek waren naar objecten die moeiteloos, bijna instinctief uitzonderlijk zijn. Ze keurden drukke details en flitsende gimmics af, in plaats daarvan zochten ze naar uiterst hoogwaardige, doordacht ontworpen elementen. Deze filosofie stond aan de basis van het welhaast minimalistische design van de nieuwe Ghost.”

Het merk koos ervoor om geanimeerde illustraties in te zetten om deze inzichten over te brengen. De beroemde illustrator Charlie Davis werd gekozen om de bevindingen op een samenhangende, prachtige en Ghost-waardige manier weer te geven.

Naast deze inzichten gepresenteerd in animatievorm, is een reeks van vijf podcasts gemaakt die de bevindingen van het merk onthullen. Ook wordt uitgeweid over materialen en engineering van New Ghost. De podcasts, gepresenteerd door Johanna Agerman Ross, conservator van Twentieth Century and Contemporary Furniture and Product Design in het Victoria & Albert Museum in Londen, zijn beschikbaar op Apple, Google, Spotify en Deezer.

Author: Ilonka

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.