DE NIEUWE ROLLS-ROYCE GHOST

Als weerspiegeling van de minimalistische filosofie die als basis heeft gediend voor New Ghost, worden de hoogtepunten van New Ghost hieronder in het kort weergegeven. Volledige details zijn beschikbaar op thenewghost.com

Technologisch de meest geavanceerde Rolls-Royce tot nu toe

Opvolger van het meest succesvolle product in de 116-jarige geschiedenis van het merk

Ghost weerspiegelt de ‘Post Opulent’ ontwerpfilosofie, waarbij oppervlakkige uitingen van rijkdom achterwegen zijn gelaten

Gebouwd op stijve aluminium Rolls-Royce spaceframe-architectuur

Vierwielaandrijving en vierwielbesturing voor een ongeëvenaarde balans en stabiliteit

Het eerste Planar-veersysteem ter wereld verhoogt de wendbaarheid en het moeiteloos rijden

Uitgerust met de kenmerkende 6,75-liter twin-turbo V12-motor met 571 pk en 850 Nm

Voor moeiteloos uitstappen kunnen deuren elektrisch openen en sluiten

Interieurcomponenten afgestemd op een specifieke resonantiefrequentie om een gevoel van sereniteit te creëren

Iconische Pantheon-grille discreet verlicht

Voor het eerst verlicht instrumentenpaneel met verlichte Ghost-naamplaat omringd door meer dan 850 sterren

#rollsroyceghost

De eerste Goodwood Ghost was een reactie op een geheel nieuwe generatie klanten, zowel in leeftijd als levensstijl. Deze mannen en vrouwen vroegen ons om een iets kleinere, minder opzichtige Rolls-Royce. Het succes van het product dat we voor hen hebben gemaakt, voldeed aan onze meest ambitieuze verwachtingen. Gedurende zijn tienjarig bestaan, hij kwam op de markt in 2009, is Ghost het meest succesvolle model in de 116-jarige geschiedenis van het merk geworden.

Om een nieuw product te maken dat de komende tien jaar bij onze Ghost-klanten zou aanslaan, moesten we goed naar hun eisen luisteren. Vandaag stellen we nieuwe normen op het gebied van klantgerichtheid door een volledig nieuwe auto te creëren voor een unieke groep Rolls-Royce-klanten. Deze ondernemers eisen meer van hun Ghost dan ooit. Ze hebben een nieuw type superluxe sedan nodig die dynamisch, sereen, comfortabel en perfect in zijn minimalisme is. Ghost voldoet aan die eisen.

De enige componenten die we van de eerste Goodwood Ghost hebben overgenomen, waren de Spirit of Ecstasy en de paraplu’s. Al het andere is opnieuw ontworpen, gemaakt en ontwikkeld. Het resultaat is technologisch gezien de meest geavanceerde Rolls-Royce tot nu toe. Het distilleert de pijlers van ons merk tot een mooi, minimalistisch en toch zeer complex product dat perfect in harmonie is met de behoeften van onze Ghost-klanten en perfect is afgestemd op de tijd. “
Torsten Müller-Ötvös, Chief Executive Officer, Rolls-Royce Motor Cars

Lees tip:  ROLLS-ROYCE ONTHULT INVLOED VAN EERSTE GOODWOOD GHOST OP HET MERK

INTRODUCTIE
In 2009 kondigde Rolls-Royce een nieuwe toevoeging aan zijn portfolio aan, met heel andere eigenschappen dan zijn vlaggenschip Phantom. Dit product vond weerklank bij een nieuwe groep mannen en vrouwen die reageerden op het niet aflatende streven van het merk naar perfectie in ontwerp, techniek en vakmanschap, maar een meer bescheiden en minimalistische expressie van Rolls-Royce zochten. De uitvoering van de eerste Goodwood Ghost, en zijn focus op het voldoen aan de eisen van zijn klanten, was een absoluut succes, en in de loop van zijn tienjarige levenscyclus werd deze auto het meest succesvolle product in de 116-jaar geschiedenis. Het formidabele succes van Ghost was essentieel om het merk in staat te stellen de productie op te schalen, te investeren in zijn capaciteiten en Rolls-Royce te vestigen als het echte wereldwijde merk dat het vandaag is.

Bovendien stelde de tien jaar durende aanwezigheid van Ghost op de markt de Luxury Intelligence Specialists van het merk in staat om essentiële informatie te verzamelen over de manier waarop Ghost-klanten hun auto gebruiken, hoe ze deze in gebruik nemen en hoe ze Rolls-Royce zien. Deze zeer succesvolle en diverse ondernemers zijn wereldburgers – ze zijn opgeleid in het buitenland, ze reizen veel en maakten kennis met Rolls-Royce in vele culturen.

Dankzij de energieke, dynamische persoonlijkheid van Ghost kwamen deze klanten tot het besef dat Rolls-Royce meer kon bieden dan alleen een chauffeurservaring. In de Verenigde Staten van Amerika en delen van Europa reden klanten inderdaad vanaf het allereerste begin zelf met hun Ghost. Ondertussen waren klanten in Azië intensief bezig met de connectiviteit aan boord, of het nu voor zaken of plezier was.

Lees tip:  ROLLS-ROYCE ONTHULT AANZIENLIJKE TECHNISCHE VOORUITGANG VOOR NIEUWE GHOST

In alle markten vroegen klanten, toen klanten hun Ghost in gebruik namen, de vertegenwoordigers van het merk naar de rijervaring, zelfs als ze een verlengde wielbasis hadden gekozen. Tijdens het weekend veranderde deze zakelijke tool die Ghost was: klanten verplaatsten zich naar de bestuurdersstoel en genoten van een rit naar een restaurant of tweede huis met vrienden en familie.

Zij genoten van het brede karakter, en dit kwam tot uiting in minder formele kleurstellingen en meer maatwerkopties, geheel naar de smaak van de eigenaar.  

Ondertussen werd bij Goodwood aanzienlijke vooruitgang geboekt met de gepatenteerde aluminium spaceframe-architectuur van het merk. Dit spaceframe, dat voor het eerst werd gebruikt op Phantom en daarna Cullinan, is uniek voor Rolls-Royce en stelt de ontwerpers en ingenieurs van het merk in staat een authentiek en extreme luxeproduct te ontwikkelen, vrij van de beperkingen van platforms die worden gebruikt voor grote voertuigen. Omdat Ghost-klanten nog meer van hun auto verlangden, gebruikte Rolls-Royce zijn architectuur om vierwielaandrijving en vierwielbesturing in Ghost te integreren, waardoor het model een geheel nieuw karakter kreeg.

Tegelijkertijd volgde het ontwerpteam een opkomende beweging die het design van Ghost definieerde. Aan de basis ligt de behoefte van Ghost-klanten om succes anders uit te dragen. Het wordt intern ‘Post Opulence’ genoemd en wordt gekenmerkt door reductie en inhoud. Daar passen uitzonderlijke materialen bij, zoals het ontwerp minimalistisch, slim en onopvallend moet zijn. Deze filosofie is de antithese van ‘premium mediocracy’, een term uit de modewereld. Dit verwijst naar producten die oppervlakkige behandelingen gebruiken, voorzien van grote merknamen of, in de context van auto’s, drukke stiksels en andere zaken die een illusie van luxe creëren door substantiële producten aan te kleden met een premium laagje.

Lees tip:  ‘POST OPULENCE’: ROLLS-ROYCE ONTHULT EERSTE CONSUMENTENINZICHTEN VOOR NEW GHOST

Het collectieve resultaat is New Ghost. Dit is een auto die precies op zijn klanten is afgestemd, die er perfect uitziet in zijn eenvoud, die wordt ondersteund door substantie, waarbij minder beter is.

Author: Ilonka

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.