Verklein de kans op pech onderweg met je auto

Iedere autobezitter zal er hoogstwaarschijnlijk minstens eens in zijn leven mee te maken krijgen, pech onderweg. Vaak gebeurt dat dan ook net op een moment dat het totaal niet uitkomt. In de meeste gevallen is het gewoon een kwestie van pech, en had er niet heel veel aan gedaan kunnen worden om het te voorkomen. Toch zijn er wel een aantal dingen die van invloed zijn op het beperken van het risico op pech. In dit artikel gaan we jou helpen met stappen die je kunt ondernemen om de meest voorkomende pechgevallen zoveel mogelijk te voorkomen. 

Wat zijn de meest voorkomende pechgevallen onderweg?

Om inzicht te krijgen in hoe de kans op pech onderweg beperkt kan worden gaan we eerst kijken naar wat nou de meest voorkomende pechgevallen zijn. Hieronder hebben we ze even overzichtelijk onder elkaar gezet.

  • Sleutel in de auto laten zitten
  • Een lege accu
  • Niet startende motor
  • Verkeerde brandstof getankt
  • Een lekke band
  • Kapotte verlichting
  • Een kapotte dynamo
  • Een kapotte brandstofpomp

Hoe zijn deze pechgevallen te voorkomen?

Uiteraard zijn er ook oplossingen om de kans op deze pechgevallen te voorkomen, ook daar vertellen we je graag meer over.

Naast de onderwerpen die we hieronder eventjes aansnijden is het ook goed om te benoemen hoe de pechgevallen zo snel mogelijk opgelost kunnen worden. Bij Bogijn Automotive helpen ze je hier graag mee verder. Zij hebben een enorm aantal auto onderdelen en accessoires die je snel weer op weg helpen. 

Sleutel in de auto laten zitten

Bij dit pechgeval zal je jezelf hoogstwaarschijnlijk buitengesloten hebben, hierdoor is dit “probleem” ook erg makkelijk op te lossen. Probeer de sleutel gewoon altijd netjes mee uit de auto te nemen, en zorg er anders voor dat er altijd een reservesleutel in huis ligt. 

Lees tip:  Auto importeren, wat is dat?

Een lege accu

Vaak is de lege accu het probleem voor pech onderweg, dit kan veroorzaakt worden door het aan laten staan van lichten of andere elektronische componenten. Zorg er daardoor dus voor dat de accu altijd voldoende opgeladen is door regelmatig langer dan een half uur te rijden. Daarnaast kan de accu ook gecontroleerd worden en doe je er slim aan om voor de zekerheid startkabels in de auto te leggen. 

Niet startende motor

Het kan wel eens voorkomen dat de motor niet start, dit kan door de accu komen wat we zojuist al benoemd hebben. Maar de startmotor kan ook de oorzaak zijn, vaak hoor je dan een klik bij het omdraaien van de contactsleutel of start de motor gewoon helemaal niet. Dit is een teken dat de startmotor op is, en aan vervanging toe is. 

Verkeerde brandstof getankt

Dit is ook iets wat eigenlijk makkelijk te voorkomen is, toch tanken jaarlijks zo’n 15.000 Nederlanders de verkeerde brandstof door haast of onoplettendheid. Wanneer je door hebt dat je de verkeerde brandstof hebt getankt zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk hulp inschakelt en start vooral de motor niet. Toch is voorkomen hierbij ook wel echt veel beter dan genezen. 

Een lekke band

Een klapband kan altijd gebeuren en is enorm vervelend, aan een klapband zelf is niet zo heel veel te doen. Toch kan je het ongemak hiervan wel verminderen. Wanneer je door hebt dat je last hebt van een klapband is het belangrijk om de auto zo snel en veilig mogelijk naast de weg te krijgen. Hier kan je de klapband dan gaan vervangen met het reservewiel, dus zorg ervoor dat deze altijd in de auto ligt. Om de kans op een klapband enigszins te verkleinen kun je de banden regelmatig controleren en ervoor zorgen dat de luchtdruk goed is. 

Lees tip:  Auto leasen versus kopen: een overzicht van private lease

Kapotte verlichting

Het best is natuurlijk om kapotte verlichting te voorkomen, toch is dat niet altijd mogelijk. Daarom is het slim om altijd een setje reservelampen bij je te hebben, op die manier zorg je ervoor dat je niet al te veel problemen ervaart en kun je snel weer verder. 

Een kapotte dynamo

De dynamo in je auto slijt, hier is eigenlijk vrij weinig aan te doen. Toch zijn er wel onderdelen die belangrijk zijn voor de dynamo die wel tijdig gecontroleerd kunnen worden. Denk hierbij aan de V-snaar of een multiriem. 

Een kapotte brandstofpomp

Helaas kan de brandstofpomp zomaar uit het niets kapot gaan, het enige wat hieraan gedaan kan worden om de kans te verkleinen is zorgen dat je niet vaak met een kleine hoeveelheid benzine rijdt. Daardoor loopt namelijk de temperatuur enorm hoog op en kan de pomp niet meer gekoeld worden.

Author: Admin_SEO

Vanaf december 2015 ben ik als zelfstandige begonnen onder de naam Increasy en verzorg ik linkbuilding voor zowel eigen klanten als white-label voor verschillende marketingbedrijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.